
Festyn ,,Witajcie Wakacje” na boisku przy ulicy Potulickiej oprócz zabawy dla dzieci stał się również okazją do dyskusji na temat osiedlowych spraw z mieszkańcami Osiedla Pionierów. Niestety wśród naszych rozmów przewijał się znany problem pomieszczenia na odpady w drugim bloku tuż obok klatki 72G. Trudno racjonalnie wyjaśnić, dlaczego w tym bloku wspomniane pomieszczenie swoją czystością ponownie odbiega od innych pomieszczeń tego typu na osiedlu. Napisałem ponownie, ponieważ wszystkie pomieszczenia zostały wyremontowane parę lat temu przy okazji niezbędnego odświeżenia właśnie pomieszczenia na odpady w drugim bloku i jak widać na długo to nie wystarczyło…
Pomieszczenie w drugim bloku zostanie ponownie odświeżone, obecnie jesteśmy w trakcie zbierania ofert i tutaj prośba w imieniu wspólnoty mieszkaniowej o taką sąsiedzką czujność i zwracanie uwagi osobom niewłaściwie usuwającym swoje odpady oraz demolującym pomieszczenie, ponieważ wydatki związanie z odświeżaniem ścian czy oczyszczeniem podłogi z farby czy innych oleistych substancji w sposób znaczący niepotrzebnie obciążają naszą wspólnotę mieszkaniową.
Opisywane pomieszczenie drugiego bloku.
Żółty pojemnik przeznaczony jest na odpady metalowe i plastikowe. W tym przypadku również przy odmowie opróżnienia tego pojemnika przez firmę wywożącą odpady cała nasza wspólnota ponosi kolejne niepotrzebne koszty.
Dla przykładu pomieszczenie czwartego bloku.
I trzeciego bloku.
Zgodnie z ustaleniami (podjętymi na zebraniu wspólnoty mieszkaniowej) we wszystkich pomieszczeniach na odpady zostało zamontowane mocne oświetlenie LED z czujnikiem ruchu i z dłuższym okresem oświetlenia. Natomiast w wiacie na odpady przy pierwszym bloku zostało zdemontowane jedno skrzydło drzwi, a drugie otwiera się teraz na zewnątrz (oświetlenie LED z czujnikiem ruchu zostało zamontowane już wcześniej).
Podsumowując akty dewastacji, nieporządek, złe segregowanie odpadów oraz porzucanie odpadów budowlanych zwiększa w sposób nieodwracalny koszty utrzymania naszego osiedla i w konsekwencji obciąża finansowo każdego właściciela nieruchomości na naszym osiedlu (osoby wynajmujące mieszkania te koszty najprawdopodobniej przerzucają na najemców). Tak więc niezależnie od tego czy jesteśmy właścicielami czy najemcami nie bądźmy obojętni na działania wandali i bałaganiarzy – zwracajmy uwagę, powiadamiajmy natychmiast pracowników ochrony naszego osiedla (telefon czynny całą dobę 783 820 242) lub zgłaszajmy wydarzenia do administratora (telefon 883 030 260, 883 030 284 lub adres e-mail biuro@rozanydom.pl). Krótko pisząc w sposób niezaprzeczalny ład i porządek obniża koszty funkcjonowania naszego osiedla mieszkaniowego, co przy obecnie galopujących cenach ma istotne znaczenie dla naszego budżetu domowego.
Mariusz Tałajkowski