Przedstawiciele firmy UPC stwierdzili, że ich system działa dobrze na naszym osiedlu i nie będą kładli nowej instalacji. Pojedynczy przypadek mieszkania, w danej klatce w którym brak jest sygnału absolutnie nie przesądza o tym, że będzie prowadzona na nowo instalacja w całej klatce. Jeśli jest uszkodzenie przewodu na drodze do mieszkania firma UPC narzuca pociągnięcie nowego przewodu drogą natynkową.

I tu jest konflikt interesów, ponieważ generalnie członkowie naszej wspólnoty mieszkaniowej nie chcą psucia estetyki klatek przez plastikowe korytka i w ogóle jakiejkolwiek ingerencji w części wspólne. Natomiast właściciele dwóch mieszkań z feralną instalacją (również członkowie naszej wspólnoty) oczywiście chcieli legalnej możliwości pociągnięcia nowych przewodów w plastikowych korytkach przez naciski UPC. Podczas zebrania i dyskusji nad powyższymi przypadkami zostało podtrzymane wcześniejsze stanowisko mieszkańców zobowiązujące zarząd i zarządcę tylko w szczególnych przypadkach do wydawania zgody na ,,delikatną” ingerencję w części wspólne przez instalację podtynkową i doprowadzenie klatki do stanu sprzed ingerencji w powyższe części wspólne. Wszystko to na koszt właściciela mieszkania, ponieważ wspólnota nie będzie ponosić kosztów naprawy wadliwej instalacji z przyczyn nie związanych z działaniami zarządcy.

Na pewno jest tutaj szczególny przypadek, ponieważ z zaleceniami Urzędu Komunikacji Elektronicznej chcemy, aby na rzecz każdego mieszkańca mogły być świadczone profesjonalne usługi telekomunikacyjne. Należy zaznaczyć, iż właściciel jednego z omawianych mieszkań przychylił się do powyższych warunków. Zostanie wykonana minimalna bruzda przez odpowiednią firmę, następnie położony przewód zgodny z wymaganiami UPC i oczywiście zalepiona, wyrównana i zamalowana bruzda.

Generalnie Urząd Komunikacji Elektronicznej stoi na stanowisku, że instalacje telekomunikacyjne należą do konkretnych operatorów, a z tego faktu wynikają poniższe konsekwencje:

–  operatorzy odpowiadają za ich konserwację, eksploatację i naprawy,

– skoro należą do konkretnego operatora, to deweloper czy wspólnota nie może ich przekazać innemu operatorowi.

Dlatego rozmawialiśmy, jak napisałem we wcześniejszym artykule również z firmą ,,Orange” dostawcą usług telekomunikacyjnych o możliwości doprowadzenia i zamontowania infrastruktury światłowodowej na naszym osiedlu. Otrzymaliśmy odpowiedź, że jeśli będą sami, indywidualnie zgłaszać się mieszkańcy do firmy z prośbą o świadczenie takich usług. To po pewnej ilości takich oficjalnych zgłoszeń, firma rozważy inwestycje na naszym osiedlu. Na dzień dzisiejszy nie ma takiej możliwości.

Dla zainteresowanych na koniec dodam, że usługa UPC jest dostępna w pierwszym bloku, ponieważ w tym temacie były sprzeczne informacje.

Mariusz Tałajkowski

0
Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *