
Odnośnie strefy płatnego parkowania otrzymałem wiele głosów sprzeciwu dla zmian płatnego parkowania w Szczecinie. Dlatego zbiorę opinie w jedną całość i przekażę dalej radnym oraz zastępcom prezydenta naszego miasta. Jeśli chodzi o radnych to na FB padła prośba przekazania opinii do radnej miejskiej Agnieszki Kurzawy oraz radnego miejskiego Marcina Pawlickiego. Oczywiście zrobię to, zwłaszcza, że jesteśmy w ciągłym kontakcie w sprawach miejskich i współpracujemy cały czas. Jednak należy pamiętać, że Pan Marcin oraz Pani Agnieszka należą do opozycyjnego klubu PiS w naszej radzie miasta i już zapowiedzieli po rozmowach z mieszkańcami, że nie poprą projektu. Dlatego opinię przekażę również do osoby z którą współpracuję Dominiki Jackowski radnej miejskiej z klubu KO będącego w koalicji z Prezydentem Miasta i bezpartyjnymi Piotra Krzystka. Pisząc o wiceprezydentach mam na myśli Krzysztofa Soskę i Miachała Przepierę z którymi jestem w kontakcie i wiem z doświadczenia, że na pewno nie zlekceważą żadnego głosu.
Można przypuszczać, że jeśli magistrat propozycję będzie chciał wprowadzić w życie, to bezpartyjni naturalnie ją przyjmą, radni PiS odrzucą i w tym momencie wszystko będzie zależeć od radnych Koalicji Obywatelskiej. Teoretycznie jako koalicjant powinni także zagłosować za przyjęciem uchwały, ale w praktyce wszystko jest możliwe…
Wracając do meritum sprawy to zwrócę uwagę na Poznań.
Czemu?
Dlatego, że dotychczas zaparkować w centrum Poznania i na jego obrzeżach było praktycznie niemożliwe, co prawda częściowo sytuację ratowały płatne parkingi choćby ten pod Placem Wolności, ale to i tak za mało i nie było znaczenia czy jest to dzień roboczy czy weekend. Z drugiej strony miasta (okolice Międzynarodowych Targów) też nie było lepiej. Dlatego włodarze miasta podnieśli ceny za parkowanie i poszerzyli strefę płatnego parkowania licząc, że rozwiąże to problemy mieszkańców. Czy tak będzie to okaże się za jakiś czas, jednak już są zapowiedzi objęcia strefą kolejnych miejsc w Poznaniu. Dodam, że strefa w centrum funkcjonowała od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00, od lipca funkcjonuje również w sobotę od godziny 8.00 do godziny 18.00. Natomiast kara za brak opłaconego postoju wynosi 150 zł. Jeśli kary nie zapłaci się w ciągu siedmiu dni, wysokość zobowiązania rośnie do 200 zł.
Poznań – stawki za postój w ŚSPP Centrum (Stare Miasto):
- Pierwsza godzina: 7 zł
- Druga godzina: 7,40 zł
- Trzecia godzina: 7,90 zł
- Każda kolejna godzina: 7 zł
Poznań – stawki za postój w ŚSPP Jeżyce:
- Pierwsza godzina: 5 zł
- Druga godzina: 6 zł
- Trzecia godzina: 6,90 zł
- Każda kolejna godzina: 5 zł
Poznański magistrat twierdzi, że poprzednie stawki były za niskie i nie było rotacji aut na miejscach parkingowych, co skutecznie zniechęcało do przyjazdu potencjalnych klientów i petentów. Magistrat liczy, że takie stawki zachęcą prywatnych inwestorów do budowania nowych parkingów. Urzędnicy tłumaczą również, że podniesienie stawek umożliwia im ostatnia nowelizacja ustawy o drogach publicznych. Dzięki której miasta, które mają powyżej stu tysięcy mieszkańców, mogą ustanawiać śródmiejską strefę płatnego parkowania z opłatami do 11,7 zł za pierwszą godzinę i do 16,8 zł za godzinę trzecią.
Uważam, że magistrat w Szczecinie mógłby poczekać na efekty zmian w Poznaniu i wyciągnąć praktyczne wnioski dla naszego miasta. Podobno Poznań brał przykład z Krakowa i nawet przebił stawki krakowskie za parkowanie. Niemniej jednak uważam, że trudno porównać Kraków do Szczecina, natomiast wnioski z Poznania mogą być już jak najbardziej dla nas adekwatne i co najważniejsze wyeliminowały by nerwy naszych kierowców, uważających, że miasto eksperymentuje kosztem ich pieniędzy. W końcu propozycja zmian systemu parkowania w Szczecinie nie stoi w sprzeczności na oczekiwanie efektu zmian w Poznaniu.
Szczegóły strefy w Poznaniu /kliknij/
Propozycja zmian funkcjonowania systemu parkowania w Szczecinie /kliknij/
Mariusz Tałajkowski
Bogdan Romanow
Mariusz, Poznań i Wielkopolska to najbogatsze województwo i miasto w Polsce ! Tam jest najmniejsze bezrobocie, oraz najwięcej aktywnych firm w Polsce które gwarantują duży dochód dla miasta i województwa! A Szczecin jest bardzo mocno zadłużony w bankach ! Brak jest dużych firm które dawały by duże dochody miastu, ukróciły się dochody z podatku gruntowego i jest też dosyć duże bezrobocie w Szczecinie ! A co mają zrobić emeryci, renciści, osoby starsze które mają emerytury w wysokości 1500/1750 zł emerytury i muszą korzystać z samochodu dla zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych! Nikt jakoś nie bierze w obronę tych starszych, schorowanych i niemajętnych osób ! Jeżeli ktoś ma dochód powyżej 8000/10 000 zł miesiecznie to ma to gdzieś! On i tak zapłaci za taki abonament, nawet największą stawkę ! Ale jak trzeba wyborców to każdy zabiega o ich głosy. Wobec tego proszę o poparcie i przedstawienie mojego i ich stanowiska osobom odpowiedzialnym za wydanie decyzji ww. tej sprawie. Nadmieniam że osoby starsze często nie kożystają z mediów społecznościowych w internecie! Pozdrawiam serdecznie Bogdan Andrzej Romanow